måndag 2 juni 2008

Rookie.


Det var med stora förväntningar, sömn i ögonen och några små fjärilar i magen som jag satte mig i bilen vid halv sju imorse och körde till nya jobbet. Många mil senare, en latte och tankning så var jag då där. Intersport. Riktigt roligt och fantastiskt spännande. Nu sitter jag på mitt hotellrum och tänker tillbaka på dagen. Glatt förvirrad. Precis så känner jag mig. Och vet ni. Det är precis så man ska känna sig när man är ny. Har jag fått veta. Tack. Det snurrar och hjärnan går på högvarv. Lustigt mitt i allt nytt och spännande var att pulsklockan på min arm premierades. Tänk att få ha ett jobb där det haglar av sporttermer och där det uppmärksammas att man har en värsting Polar på armen. Pulsklockan eller förlåt löpardatorn som den så fint kallas kanske jag nu borde lära mig till fullo. Risken att få frågor på alla dess funktioner verkar överhängande. Men det är nog inte de enda frågorna som jag kommer att få utan det känns som jag ska kunna och veta otroligt mycket. Allt. Receptet för att klara det är att få till många träningspass mellan varven så att hjärnan kan rensas och sortera upp all information. Dessutom kan jag ju se om alla produkter som säljs håller måttet. Borde ju ändå vara en viktig del. Eller? Intalar mig det även om sortiment inte ligger på mitt bord. Precis så fungerade det idag. Inte bara första dagen som rookie är avklarad utan första löppasset är väl genomfört. Hade så mycket adrenalin, snurr i huvudet och tankar att jag stack iväg och fick upp pulsen fint i solgasset och den otroliga sommarhettan. Så helt plötsligt utan tankar med fullt fokus låg jag där och pumpade tuff distans runt Munksjön i centrala stan, en bra bit över fyra varv fick jag till, 90 minuter och en puls på 157 i snitt. Faktum är att den låg stadigt där på i stort sett samma pulstal hela vägen. De säger att det är 5 km runt, vet inte om jag tror det men i så fall hade jag grymt schysst fart i benen idag. Inte för att jag egentligen bryr mig om det just idag. Känslan var grym. Älskar att träna i värme och sol. Skönt att känna sig varm i kläderna på något sätt dagen till ära.

5 kommentarer:

litet hus sa...

ah du verkar trivas. idag har jag skördat den allra första jordgubben! jag ser det som ett tecken att den mognade första dan på ditt nya jobb. hur går det för dina? har henrik koll på vattningen?

kram!!!!!

du skickar väl din nya adress?

Spring-Therese sa...

Underbart med jordisar! ;) Mina är just mest jordiga och små gröna kartar (jag lär mig) men de kommer inom sinom tid. När jag är tillbaka i stan igen. Hoppas jag. Gott tecken att du skördat! Henrik vattnar febrilt i värmen på balkongen. Äter till och med sin kvällsmat där för att hålla liv i stackars blommor och bär.

Såklart. Adress och nummer kommer inom kort. När jag har fått allt. :) Ny dator får jag en sprillans Mac. Man kan tro att jag är kvar i byråvärlden. ;)

Kram och må gott Malin!

:)
T

Nordström sa...

Jag hinner knappt träna längre för allt vattnande!

Anonym sa...

Hoppas att det går bra på nya jobbet (även om vi saknar dig)

Spring-Therese sa...

Tack Frida! Jag kommer att sakna er med, är många sköna och goa människor på Vallgatan. Men vi kan väl höras och ta en lunch och så framöver!? Vore kul!

Hoppas att allt går bra för dig och att du mår toppenbra!

Kram och trevlig långhelg,
Therese