söndag 29 juni 2008

Spridda risker.


Det finns nog lika många åsikter om skor som det finns skor skulle jag tro och jag är benhårt fast besluten om att mina Zoom Elite har varit grymma både för mina ben och mina tider. Kommer att köpa på mig ett par till och ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog alltid att se till att ha ett par redo på skohyllan för alla träningsmil. Det är verkligen den första skon som jag helt och fullt fastnat för. Henrik undrade idag om jag får lov att tycka till om olika skor i och med att jag ju ska se till att vi säljer alla sorter och marknadsför alla med samma kraft. Jag hyser ingen agg mot något märke och är beredd att testköra samtliga. Men eftersom jag köper mina skor själv som alla andra så har ju jag rätten att ha en åsikt om mina små (som tenderar att bli stora) inköp. Med detta sagt så har jag nu spritt riskerna lite grann. Så i kommande leverantörsmöten kan jag säga att jag kör det mesta. Erkänn svenskt och tråkigt. Pretto. Men som det var när jag var liten så är jag lite kompis med alla, de tuffa gängen, plugghästar och sportfånar. Jag tillhörde nog lite av allt. Så nu till skoinköpen. Jag är kär i mina zoomisar med swoosh, jag har köpt mig ett par sprillans nya DS Trainer idag, jag har ett par turkosa Puma Eutopia på hyllan sedan tidigare, jag har erövrat ett par trestrecksrandiga även de sprillans nya skor i och med utmaningen på jobbet (mer om det imorgon), dessutom har jag tre par skor med swoosh till och nu har jag bestämt mig. Det blir gula pumisar att köra tufft och förhoppningsvis snabbt i. Jag tackar för kommentarerna (förvärvade mig Asics trots allt men inte att tävla i) men väljer inte Nike Katana Racer den här gången. Baserade helt enkelt valet på att jag ska köra race på distanser mellan 10 km till marathon och det klarar inte dessa lätta godingar av. Så det får bli en lite tyngre sko men ändå av lättviktsklass. Alltså nedan gula Puma Complete Roadracer II. Kommer bli riktigt kul. Sedan får jag se om de pallar marathon eller om det blir det starkt beprövade kortet till det. Behöver jag säga vilka skor jag syftar på då. Nej tänkte väl det. I så fall borde jag nästan bli sponsrad i och med allt tjat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å nu äntligen ska du prova mina favvoskor!
DS Trainer - Nionde paret på raken...
Eller, kanske är det jag som borde prova något nytt ;)

Kul att du är tillbaka i stan igen.
Kanske vi kan ta oss en runda tillsammans i våra Asics i veckan/helgen?

Kram!
Jenny

Anonym sa...

Varför inte testa Saucony :-)! Antingen Fastwitch eller Type2A. Den första påminner om DS trainern fast är lite, lite lättare tror jag :-)! Mitt knä gnisslar fortfarande men jag har lyckats springa då och då så jag hoppas att vi snart ses på något lopp igen :-).

kram Camilla

Spring-Therese sa...

Hahaha, ja nu när jag är igång på allvar med 'otroheten' mot mina zoomisar så kanske att jag vågar mig på Saucony. Fast varken de eller New Balance har varit favoriter genom åren. Har testat det mesta senaste tjugo åren. Så jag är kräsen. :) Men Camilla, det tror jag att du är också och Jenny, du är som jag. ;) Får se framöver helt enkelt vad det blir, nu är skohyllan fullproppad för ett tag.

Jenny - DS Trainer är härliga. Invigda idag på ett tufft intervallpass. Nu sitter vi i soffan och käkar pasta. Henrik med ett enormt skav av sina nya och jag halvkramp i vader och lår av att vi utmanade varandra lite väl hårt... :)

Veckan ser lite knackig ut, mycket jobb och så åker vi iväg på fredag eftermiddag på fyra veckors semester. Men vi hörs och ser om det går att få ihop något.

Kram på er!
Therese

PS. Camilla, race lär det bli framöver. Krya på knät! DS.