tisdag 10 juni 2008

Självplock.


Vilken helg. Kom hem i torsdagskväll och sedan dess så har det verkligen gått i ett. Fast i positiv bemärkelse. Jag har ju inga egna syskon utan får hålla till godo med Henriks goa brorsa. I helgen bodde han hos oss och vi har gjort en mängd med roliga saker. Allt från äventyrsbad med våghalsig vattenrutschkana till Lisebergbanan. Solen och värmen gjorde ju inte saken sämre. Söndagen tillbringades på en klippa efter en för somliga av oss tuff distans på 1 h 40 min. Vet dock inte vad som var tuffast; attraktionen på Liseberg eller backarna i Änggården. Jag tyckte båda var härliga. Benen svarade när de tog sig upp för de kruttorra stigarna och magen pirrade sådär kittlande skönt i berg- och dalbanan. Men skönast av allt var det att bara få vara ledig i solen och njuta med den man helst av allt spenderar sin tid med. Det är nog den skönaste av känslor. Helgen har inneburit större del tid med nära och kära och inte så många träningstimmar. Ibland så behöver kroppen andra saker än att brytas ner (övertalade jag mig själv). Tror att första veckan på nytt jobb tog ut sin rätt och framförallt de få sömntimmarna. Huvudet har sagt en sak men kroppen en annan. Är dock nöjd med söndagens löppass. Middagen på kvällen var somrigt ljuvlig på goda vänners innergård. Riktigt gott och mysigt. Måndagen har inneburit transport till Jönköping igen och tuff spinningklass efter jobbet. Lite alternativt för att göra benen pigga och förhoppningsvis sugna och laddade för lite tuff löpning till helgen. Nästan nervöst att tänka tävling igen. Men riktigt kul ska det bli. Nu har måndag gått över till tisdag och jag borde slumrat in för länge sedan. Men ensam på ett hotellrum verkar jag fördriva timmarna på kvällskvisten lite för bra. Har idag lärt mig allt om P1 och då pratar jag inte radiokanalen (så länge inte Die Hard fimerna är kulturella så är nog inte jag det heller om inte idrott räknas till gebitet) utan en teknisk manick. Om min RS800 kallas löpardator så kallas min nya telefon för fickdator. Och då snackar jag inte dator att skriva på utan nåbarhet och service på alla plan. Den skulle nog kunna servera mig en latte på morgonkvisten om jag lärde den det. Men det är ju just det där. Jag ska lära den. Eller än bättre den ska lära mig. Är det inte lustigt när tekniken lär dig vad du ska göra för att du ska lära tekniken vad du vill. Som ett enda stort smörgåsbord eller självplock där du väljer ut de finaste jordgubbarna. Individens individualitet främjas. Hörde jag lagsport. Fotboll kanske. Nä, tänkte väl det. Mobilitet har nått nya dimensioner. Självplocket likaså. Man kan lära gamla hundar sitta. Jordgubbar kan växa på balkongen. Tro det eller ej.

Inga kommentarer: