torsdag 3 april 2008

Flower power.


Krokusarna som kom upp i början av mars har återhämtat sig ute i Hagaparken. De har ruskat av sig snön och växer nu vidare. Våren är alltså så smått här. Detta firades med tillskott av vårnyheter. Skönt att kunna skylla på något när likvida medel byter ägare. Och när jag inte skyller på årstiden eller att det är helg eller att jag är värd det så kan jag nu ett tag framöver skylla på att jag måste få fira mitt framtida nya jobbäventyr. Jag kommer sakna lite allt möjligt nu när jag ska byta utmaningar på arbetsfronten. Främst en del sköna och underbara personligheter. Men även butiken jag inte kan leva utan. Twist & Tango. Så vackra saker i skyltfönstret som ständigt passeras. Måste ha känslan brukar infinna sig titt som tätt. Eller mest hela tiden. Gillar egentligen inte shopping. Ser det mer som ett tidskrävande ont. Men butikernas butik ligger vägg i vägg med nuvarande jobb. Så bra. Så enkelt. Så snyggt. Sålde på mig själv en härlig tunikaliknande klänning i gråblå nyans med ornamentliknande blommor (såg för blomsterfreak lite ut som Löjtnantshjärtan) och en färggrann sjal med odefinierade blomliknande växter. När jag sedan hämtade redan nämnda juveler så blev blomstersamlingen komplett. Verkar som blommigt är DET. Vart styrkan i skorna sitter behöver jag därför inte fundera på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag nu inte är utövande cyklist längre är det så roligt att ta del av denna fascinerande prylhysteri på lite avstånd! Själv fixade jag mig världens grymmaste landsvägsdojor på Mallorca för ett par år sedan. Pärlemorturkosa med lufthålen utformade som små stjärnor! Numer undrar jag varför i hela friden de inte tillverkar rosa fotbollsskor...

litet hus sa...

är det den nya sjalen som ligger under dom konstiga skorna? fina färger!

jag kommer sakna dig oxå!

Spring-Therese sa...

Underbart Malin! Du som kan så mycket om i stort sett allt. Konstiga skorna - äntligen är det något jag förstår mig på lite bättre... ;) Japp, nya sjalen ligger under carbonsulan och ger lite extra flärd. Funderar på att köpa på mig en till likadan för den är verkligen underbar.

Linnéa, vad kul att du läser. Låter som du bräcker mig och mina skor med råge. Men så kan ju du titulera dig cyklist också, numera fd. Kommer säkert fotbollsskor med rosa blommor i år. Ligger i luften på något sätt.

Anonym sa...

Härligt med lite shopping. Själva är vi tillbaka från en härlig weekend i Barcelona, där det också blev en del shopping. :-)Trist att komma hem till regnet igen... När kommer våren på riktigt?
Vi hörs!

kram
Emelie