onsdag 2 april 2008

Löparskor.


Dagens bloggämne verkar vara skydd för fossingarna. Och jag har ju aldrig varit en riktig leader (mer än på dagis då kanske) utan en fullfjädrad follower. Jag har blivit ett löparskofreak tror jag. Räknade på hyllan hemma och kom fram till att jag just nu varvar fem par Nike. Därtill ett par sprillans Puma i högsta klass för att testa ett annat märke. Eller om jag ska vara ärlig så köpte jag för första gången ett par löparpjux för färgen. De var vit/turkosa och så snygga och passade det neutrala löpsteget (tack och lov). Man får inte köpa löparskor på färg utan det är känslan och att de passar för din fot som gäller. Men jag har blivit för influerad av alla cyklistsnobbar runt om som glider runt i sina snygga kläder. Redan konstaterat att det är prylsporten nr 1 och att det är läcker framför funktion som gäller. Eller?! Att jag då har lurats att köpa på mig ett par nya Shimano är ju nästa pinsamt att erkänna. Dessutom på grund av att de ser snygga ut. Jag säger då det. Men till de otal av springande skor så har jag när jag idag hämtar ut ovan juveler tre par cyklande skor. Det är två par för många med tanke på att jag inte kan cykla och än mindre kan titulera mig cyklist. Men till lillcykeln hemma har jag inte fått tillåtelse att knäppa i vad som helst i klossarna. Att det finns stilpoliser vet man men cykelstilpoliser var något helt nytt. Min åsikt har alltid varit att man inte ska överklä sig. Inte ploga ner i senaste och hetaste kitet med någon som skriker tyngden på dalskidan bakom dig. Helt enkelt. Så fel. Men ändå. Så rätt.

3 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Oj, jag känner igen mig. Jag är gift med en stilpolis. Idag fick jag veta att min cykelflaska var för stor...
Men jag gillar snygga cyklar, heta puppor och carbon. Välkommen till cykelträsken förresten, du verkar ha blivit rejält biten- kul!
/Katarina

Anonym sa...

Ho ho, ja nu är du fast Therese! En eloge till Henrik som hjälpte dig välja så snygga dojor till cykeln. :-)

Spring-Therese sa...

Hahaha. Ja, det är allt en vetenskap med att vara rätt på cykeln. Men man ska ju vara genuin och inte för rätt heller. Är svårt det där har jag förstått. Haha, för stor cykelflaska. Underbart! Men det är också en tillrättavisande lärdom jag fått. Jag som trodde det viktigaste var att få i sig vatten på passen. Men icke. :)

PS. Det var inte Henrik som hjälpte mig att välja. Bara han som förbjöd de gamla goda. Som ju ni riktiga rävar vet inte luktar så gott efter ett bra tag i pedalerna (läs kattpiss). Blir ju värre med all svett i spinningsalen också... ;)