måndag 14 april 2008

Pollen och visdom.


Förra veckans träningsfacit får klassas som hyfsat. Fick till den där för löpare magiska siffran tio mil. Därtill spinning, styrka och stretch. Summa sumarum 12h 15' effektiv konditionsträning uppdelat på 7h 45' löpning och 4h 30' på spinningcykeln. Känns gott att gå in i en ny färsk träningsvecka igen. Gillar måndagar skarpt när pappret är blankt och standarden för veckan kan sättas. Jag brukar inte tänka tillbaka på träningspass. De passerar revy ett efter ett. Känns på något sätt irrelevant att lägga energi på gårdagen när nuet är här. Gjort är gjort och det är framåt vi skall. Eller som Kent säger "vi ska alla en gång dö". Även om nuet kan vara precis hur kasst som helst (förhoppningsvis för stunden) så är det nog ändå bättre att ta till vara på det. Vaknade imorse av efterdyningarna av gårdagens utfallssteg med pollen i ögonen. Fy satan (ursäkta uttrycket) vad det svider i benen. Och fy dito vad mina ögon inte vill vara med. Men ont ska med ont förgås. Idag blir det traditionsenligt lekande med pulsklockan på spinningcykeln. Antar att även ordspråket allt ont för något gott med sig måste stämma. Så länge man inte är vis själv får man lita på sådant där trams. Med andra ord allt pollen som trilskas med snorig näsa och tunga ben som följd ger ju trots allt en vår med vackra blommande träd. Kan faktiskt vara värt det. Och visdomstanden som värker inne i kinden måste helt enkelt göra mig fruktansvärt klok. Om inte. Vem kan jag reklamera mig själv till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Herre min je, 10 mil?!?! - Sara