fredag 17 oktober 2008

Glädjespridare.


Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra. Och tur är väl det. För lite så här är det ju ändå. Om livet vore enkelt jämt, om livet vore roligt jämt, om livet var rosaskimrande, fluffigt, vackert och aldrig motigt, hårt och utmanande, då hade det till slut flutit ihop till en geggamoja som inte uppfattades som så speciellt längre. Jag tror på tuffa tider, jag tror på kaos, för utan detta hade jag aldrig fått känna de underbara känslorna och riktigt roliga dagarna. De dagar som gör skillnad. De dagarna som gör livet värt att leva. Helt enkelt det som gör livet levande. En sådan dag har jag haft idag. Riktigt jäkla bra dag. Startade dagen med att sätta pers. Japp, hela livet är en enda lång tävling. Dagens tävling handlade om antal deltagare på min morgonklass. 25 pers stövlade in med sömnen kvar i ögonen. Helt otroligt. Kändes som en eftermiddagsklass och så härliga människor som kommer på mina klasser. I måndags var det förövrigt också rekord, 31 underbara träningssugna tokar var med och körde tuffa tag. Och måndagarna är verkligen en höjdpunkt på veckan. Jag har redan nu lite lätt ångest för att jag en måndag i november måste vara borta på möten i Stockholm. Missförstå mig rätt, jag åker gärna dit upp på möten, men just måndagar är lite heliga just nu. Det har hänt något den här hösten. Efter ungefär tretton år av spinningcyklande så är det roligare än aldrig förr. Konstigt, men en skön känsla. Har en hypotes om att det har med deltagarna på mina cykelklasser att göra. Sköningarna på Sats Kungsgatan sprider otroligt mycket glädje. Och en dag som känns tuff och jobbig kan vändas till en helt underbar måndag, eller fredag för den delen. Och veckan får en bra start, eller slut, hur jävligt det än är för stunden. Om vi som instruktörer skall vara glädjespridare så måste jag säga att det är de som kommer som är de egentliga sprudlande diton. Välkommen som gäst om du vill en måndag på 90 minuters äventyr. Eller varför inte under höstens kvarstående 3-timmarsklasser. Timmarna mellan dagens två pedalvevande övningar var riktigt bra de också. Många skratt och leenden idag. Men så är det ju så att klyschan är sann. Det blir inte roligare än vad du gör det. Själv.

Inga kommentarer: