torsdag 30 oktober 2008

Trick or treat.


Imorgon gäller det. Ikväll förbereder jag mig till tänderna. Spindelnät, mörker, skräck, kyla, isande känsla, några värmande ljus i all läbbighet. Fast hur ska jag lyckas bli så läskig, häxhatten ser mest gullig ut, svarta naglar är ju inte direkt skrämmande och pumpan kommer troligen bara att bli skrattretande. Faktum är att jag aldrig varit så värst förtjust i att spöka ut mig, att leka låtsaslekar, spela charader och gå på maskerad tillhör inte mina favoriter. Då kan man ju undra varför jag frivilligt ska ägna torsdagskvällen åt förberedelser av den här arten. Därför att jag bestämt mig för att älska utmaningen. Varför ta den enkla utvägen när man kan ta tillfället i akt att skoja till det. Finns ju mer självklara teman för mig. Kent, U2, marathon, profiler från olika cykelrace. Ni vet. Men ibland behöver man gå utanför boxen lite. Hoppas att någon mer är utklädd. I så fall utlovas en belöning. Tur att jag bjuder på godis för vem vet vilka spratt som spelats mig annars.

Inga kommentarer: