torsdag 30 oktober 2008

Världsklass.


Jag har ett par nya ögonstenar hemma. Lättviktare med smal passform som har potential att passa som Askungens sko. Helt perfekt. Ska självklart ge en ordentlig utvärdering när jag kört fart i dem. Allt av värde ska slås fast för att utröna om löparkänslan håller för att placera dessa lättfotingar på en särskild plats i hyllan eller om de blir ett par i mängden här hemma. Har det senaste fått rött på hjärnan. Stark signalfärg som inte klär alla men som jag försöker utvärdera om den klär mig eller inte. Igår var vi ett gäng med grabbar på ett av mina långa möten, och jag då. Dyker gärna upp ett och annat skämt man får le åt och faktum är att jag gillar jargongen mellan killar. Vet dock inte om någon uppmärksammade de röda strumpbyxorna. För dagen välanpassade. Ironiskt nog. Rödstrumpa. Ni fattar. Men faktum är att skämt och tokerier av mer grabbig karaktär aldrig rört mig i ryggen. Utan snarare fått mig att le ordentligt. Tror jag passar bättre i en grabbig atmosfär och kultur än tvärtom. Lättare, sportigare, rakare och på det stora hela ärligare. Oftast. Adizeron som tittar på mig är alltså vackert röd och tilltalar mig extra mycket redan innan jag känt på den på allvar. Viktig bakgrundsfakta är att detta är en ultralätt sko, med stilren japansk design som nyligen slagit världsrekord i marathon. Vad säger man. Potential. Eller en i allra högsta grad potent sko med tyskt blod i ådrorna. Weltklasse.

Inga kommentarer: