fredag 17 oktober 2008

Igen.


Favoriter som går i repris är oftast fel. Helt fel. För de har med TV:n att göra och mina vänner TV-program det är inte livet. Visst, jag håller med, det kan vara skönt att efter en lång dag vila ögonen på något som inte kräver en minsta tankeverksamhet. Men och det är ett stort sådant. Den där lilla platta saken på väggen gör ingen av oss lyckligare. Måhända att den är ett sällskap för många och sällskap i ensamheten är aldrig fel. Personligen så gillar jag favoriter i det vanliga livet, det riktiga. Som fredagens take away latte från And the Bakery på Viktoriagatan. Den är oslagbar. Sedan råkar jag vara riktigt tråkig, men Twist and Tango har verkligen allt jag behöver i det civila. Tråkigt. Skönt. Nu är jag inne på att köra en påsk utan ägg, utan sill, utan Jansson, utan allt svenskt. Igen. Ok då, några Anton Berg kommer att åka med. Men i övrigt så är det ett par tre löparskor, cykelskor, min Giant, hur mycket träningskläder som helst och ett par bikinis. Sedan är det takterrassen, bergen och träningen som gäller. Utspädd med tapas, favoritmackorna á´la Nordis och Sangria såklart. La Santa nos vemos en Semana Santa. Viva la vida española!

Inga kommentarer: