onsdag 1 oktober 2008

Pendla.


Idag skulle man kunna kalla mig pendlare. En sträcka till jobbet tog 90 minuter. Ok, med en viss omväg och med löparskor på fötterna. Men ändå. Imorgon ska jag pendla igen, då ska det ta en timma till jobbet även då med min Haglöfs på ryggen och med löparutstyrsel. Henrik är i Danmark och har bilen med sig. Funderade ungefär en sekund på att åka spårvagn till jobbet men insåg att det inte fanns en chans att jag skulle göra det. Tidskrävande och som vi säger i Göteborg, knöigt. Inte min tekopp alls varken på eftermiddagen eller till frukost. Så valet var lätt. Packa ihop ett par ombyten och flytta in på jobbet. Det var nog så det såg ut när jag dök in idag. Men vilken perfekt lösning. Sitter nu och stretchar hemma och är grymt nöjd över den här veckan hittills. Måndagens spinningklass var lyckad, igår körde vi en timma distans i riktigt bra tempo. Det sistnämnda mest på grund av att jag pratade för mycket jobb och Henrik tröttnade på att lyssna och jag blev sammanbiten och tryckte till lite för att utnyttja adrenalinet. Lätta ben och resultatet blev en snabbdistans. Och alltså nu pendling hem via Skatås. 90 minuter i bra tempo. Riktigt kul. Fick perspektiv på tillvaron när en kille körde intervaller i mitt distanstempo. Frågan är om han fick perspektiv på sitt tempo. Han höll en sisådär 4.20/km på sina 1000-metare. Jag körde tempot i 90 minuter. Alltid kul att sätta sin egen träning i relation till andras. Imorgon blir det lätt distans och fredag är det dubbla spinningpass igen. Gott. Lördag löpning och söndag då kör vi igång Aktivitus-löpningarna återigen. Coach T står för löpskolning och fartträning. Vad kan man säga. Tur att det finns så många skor att välja mellan där i hyllan. För nu har löpsuget och träningsviljan kommit tillbaka på allvar. Under ett möte idag fick jag frågan om jag ifall jag haft chansen skulle kunnat tänka mig att springa på heltid. Tror ingen kunde ta miste på svaret. Ögonen säger mer än ord.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer ni hjälpa familjen Lundqvist på Lördag..? Isf kanske vi ses. Det blir nor ingen tävling för min del i helgen. Har haft ont i halsen och varit förkyld sedan i måndags. Därför kanske vi åker till Göteborg ist! Ta hand om er!

Spring-Therese sa...

Hejsan!
Vi flyttgrejar lite på lördag, så vi ses. Kul! Och om ni vill så är det Aktivitus-löpning på söndag!

Krya på dig!

:)
T

Anonym sa...

Är alltför krasslig för löpning på söndag tyvärr...Sen åker Johan till Paris med jobbet på söndag så det blir lite tajt...Men kul! Då ses vi imorgon. Kram

Haningerox sa...

Vilken Haglöfs har du när du springer?Funderar på att skaffa mig en löparvänlig ryggsäck

Spring-Therese sa...

Hej!
Jag fick en tunn Haglöfs i 30-års present och det jag kan utläsa kring modellen är att den tillhör LIM series och är en Small. Finner den inte på nätet men tror att den köptes på Femmans Sport i Göteborg. Är tunn, superlätt, med många fickor och sitter efter att man spänt fast den helt perfekt på ryggen. Toppen att ha småpryttlar i som man behöver till och från jobbet etc.

Må gott,
Therese