tisdag 28 oktober 2008

Megalomani.


Nej, jag kommer aldrig få storhetsvansinne. För jag njuter precis lika mycket när vi är sex sköna individer som kör spinning ihop som när vi är trettiosex. Jag får ingen egentlig tillfredsställelse av att ha fulla klasser. Jag blir tillfreds när de som väljer att komma på mina klasser är lika glada som jag efteråt och har kul under tiden. Men jag kan inte sticka under stol med att jag gillar att tävla och att jag gillar att följa upp de mål man sätter inom olika företag. I det här fallet så gäller det min fritidssysselsättning som spinninginstruktör. Och varje klass har ett tydligt mål uttalat. Igår åkte jag hipp som happ på vick och då blev gårdagens utmaning att köra klass i 2,5 timma. Det mest fantastiska var att sex galningar, utöver mig själv, satt kvar från första timman till min 90-minutare. Det är sisu det. Satans varmt och riktigt kul. Hade dessutom svängt ihop en ny klass med några härliga övningar; två progressiva berg och sedan lagtempo på näst sista och sista berget utmanade man varandra hårt i tuffa utbrytningar. Känns som spinningen har fått sig ett uppsving. Fulla klasser och totalt 72 pers som lät mig hållas. Det tackar jag för. Helt ödmjukt hoppas jag att alla får med sig något bra varje gång. För jag har sagt det förut, mina klasser, speciellt måndagsklassen är en av höjdpunkterna i min vecka. Och nu när höstträningen dragit igång på allvar så är det point of no return vad gäller längden på måndagsträningen. 2,5 timma är det som gäller fram till jul och en bit efter också för den delen. Självklart avbrott för underbar jul i Sundsvall och skön träning en vecka i värmen. Men har jag tur bjuds det på hårda tag där uppe i norr också. Har hört att man kan träna där med, trots halka och vinter. Idag var det lugn distans som gällde. Men det gick inte. Efter första tjugo tyckte jag att det gick för sakta. Ökade farten, ökade lite till och sedan fick jag stå för snackandet själv. Men springer man med en norrlänning så får man ta att de skyller på att fåordighet hör till. Jag tror att det var farten som dödade konversationen. Eller så är jag så otroligt ointressant. Kan vara så. Ett annat sorts vansinne är träningsmani. Men det har jag hört är som vin. Bra för hjärtat.

7 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Har sållat hårt bland träningsbloggarna men din är en av de jag håller hårt i. Du skriver så bra om livet, och jag höll nästan andan här ett par dagar efter ditt "botten"...

Åh, din beskrivning av ditt spinningpass är grym, precis så som jag också vill köra, progressiva berg och lagtempo! Man ska f*n känna fartvinden i håret under lagtempot. Det är då spinning är som bäst. Det är då spinning blir cykling!!

Kram till dig. Var känslomänninska, var egomänniska, var DIG och fortsätt dela med dig:)

/Katarina

Anonym sa...

Satsa på ekologiskt vin då... Är det du som håller i visselpipan på lördag?

Anonym sa...

Önskar att jag kunde vara med på lördag...men troligtvis inte. Har nu varit förkyld i typ tre veckor. Börjar snart gråta ärligt talat... Men jag kommer och säger hej. Johan planerar att vara med. Jag går nog en promenad eller tar en långsam jogg istället. Ses på lördag!

Anonym sa...

Go Therese Go!

Hemläxan gjord med bravur.

Suveränt dubbelspinningpass i måndags, särskilt dom inledande 50 min på 90minpasset. Bra musik med bra tryck i pedalerna och härlig entusiasm från alltid lika leende energizerbunnytherese :-)

/R

Spring-Therese sa...

Ni är för underbara! Tusen tack och vad spännande med läsare jag inte vet om... :)

Tack Katarina! Verkligen massor av tack från hela lilla mig. Att vara sig själv är det enda man kan vara på riktigt. Det är då man enligt mig räknas och är på riktigt. Jag gillar verkligen människor som är sig själva fullt ut! Ska bli kul att följa din fortsättning i spinningsadeln. Ser fram emot att köra en klass för dig någon gång framöver!

Japp, på lördag kör vi hela träningsvärksupplägget igen. Löpskolning, utfall och tuffa fartökningar utlovas. Visselpipa hade passat mig fint, kanske jag ska önska mig... Då blir det militärkänsla på riktigt i framtiden. Hårt mot de hårda. ;) Välkommen Johan!

Linda - jag har läst om din oturliga snuvighet. Men snart är du fit for fight igen. Och är det någon gång man ska vara under isen så är det ju nu! Kanjang, Esperitox, citron eller vad fasiken en rejäl whiskey eller en riktigt sur drink kanske skulle göra susen. (Får jag skriva så...)

Energizerbunnytherese, man tackar. En komplimang som fick mig att skratta. Tack för det och värmande kommentarer! Ser redan fram emot måndag, då blir det åka av!

Må gott sköna ni!
:)
T

Anonym sa...

Har redan provat allt du skrev...Jag kommer och vinkar av er på lördag iaf. kanske kör lätt styrka på Skatås gymmet. Kram

Anonym sa...

Jag har slutat med utfall, kom på att det inte va nått för mig...